Panasonic S5 2 İncelemesi

27/02/2023 08:45 - 136
Panasonic S5 2 İncelemesi

Vlogger'lar arasında popüler olmasına rağmen, aşama algılamalı odaklama teknolojisinin olmaması Panasonic'in aynasız kameralarının nihai mükemmelliğe ulaşmasını engelledi. Son olarak, S5 II'nin piyasaya sürülmesiyle üretici bu sorunu ele aldı. Panasonic kameraların yıllardır kontrast algılamalı AF'sini rahatsız eden yalpalama ve avlanmayı ortadan kaldırması gereken, aşama algılamalı piksellere sahip yeni bir 24 megapiksel sensör içerir.

 

Panasonic ayrıca multimedya üreticileri için daha da iyi hale getirmek için GH6'dan yeni, daha güçlü dengeleme teknolojisini taşıdı. Ayrıca, 6K'ya kadar video çözünürlükleri, izleme araçları ve mükemmel ses işlevleri gibi bir Panasonic kameradan bekleyeceğiniz gelişmiş video özelliklerine de sahip olursunuz. S5 II ayrıca, birincil rakipleri Sony A7 IV ve Canon EOS R6 II'den 500 $ daha ucuz olan 2.000 $ gibi makul bir fiyata sahip

 

Bu, Panasonic'in ilk hibrit aşama algılamalı otomatik odaklama teknolojisi olduğu için, bu kameralara kıyasla nasıl olduğunu görmek için can atıyordum. Üreticinin reklamını yaptığı gibi, gimbalinizi evde bırakıp bırakamayacağınızı da test etmek istedim. Öğrenmek için onu Paris'te ve memleketim Gien, Fransa'da gezdirdim.

 

Gövde ve Taşıma

 

S5 II'nin gövdesi ve kontrol düzenlemesi, tipik olarak olumlu bir şey olan S5 ile aynıdır. 740 gram ağırlığıyla başlıca rakiplerinden biraz daha ağırdır. Bununla birlikte, tüm gün boyunca çekim yapmak için yeterince rahat olan nispeten hafif bir video kameradır.

 

Menülerde gezinmek zorunda kalmadan ayarları değiştirmenize olanak tanıyan geniş, ergonomik bir tutuşa ve çok sayıda manuel kontrole sahiptir. Joystick, özel AF kontrolü vb. gibi beklediğiniz tüm kontrolleri içerir. Kayıt düğmesi üstte, bu da vlog çekerken bulmayı kolaylaştırıyor, ancak GH6'da olduğu gibi ön tarafta bir kayıt düğmesi olması harika olurdu.

 

Menüleri kullanmanız gerekiyorsa, Panasonic, önemli değişiklikleri keşfetmeyi oldukça kolaylaştıran iyi organize edilmiş bölümlerle mükemmel bir iş çıkardı. Ayarlaması da oldukça basit, bu nedenle herhangi bir kamerada olduğu gibi, çalışma tarzınız için bunu yapmanızı tavsiye ederim.

 

Daha önce olduğu gibi aynı 3 inç, 1,8 milyon noktalı arka ekran, video çalışması için parlak ve net. Tamamen eklemlenmiştir, böylece vlog çekmek için çevirebilir, yüksek veya düşük tutabilir ve başka şeyler yapabilirsiniz. Ana dezavantajı, herhangi bir bağlantıya, özellikle kulaklık jakına karışabilmesidir.

 

Neyse ki Panasonic, OLED elektronik vizörün (EVF) çözünürlüğünü orijinal S5'teki 2,34 milyon noktadan 3,68 milyon noktaya çıkardı. Şimdi oldukça parlak ve net, bu da önceki modelle ilgili en önemli sorunlarımdan birini ele alıyor.

 

Bir başka hoş değişiklik de S5'teki bir UHS-II ve bir UHS-I yuvasının aksine iki hızlı UHS-II kart yuvasının eklenmesi. Aynı anda iki karta video kaydetmek istiyorsanız, bu, hızlı aktarım hızları ve daha güvenilir yedeklemeler sağlar. Ayrıca artık mikro HDMI jakı yerine tam boyutlu bir HDMI bağlantı noktası kullanıyor, bu da onu harici bir kayıt cihazıyla kullanıldığında önemli ölçüde daha güvenilir hale getiriyor.

 

Kulaklık ve mikrofon bağlantıları var, ancak S5 II, GH6 gibi artık DMW-XLR1 flaş yuvası ses dönüştürücü ile 4 kanallı kaydı destekliyor. Ayrıca, tüm ses ayarları için merkezi bir merkez sağlayan ikincisinin ses arabirimini kullanır. GH6 gibi özel bir düğmesi yoktur, ancak herhangi bir işlev düğmesi atanabilir.

 

Son olarak, piller S5 II'den alınır ve tek bir şarjla 470 adede kadar çekim veya iki saate kadar 4K video verebilir.

 

Video

 

Panasonic'in aynasız kameralarının öncelikle video çekenler için tasarlandığı gerçeğiyle başlayalım. Yeni aşama algılamalı odaklama sistemi, bu kameranın odak noktasıdır ve yalnızca kontrast algılamalı otomatik odaklama kullanan önceki Panasonic modellerinde meydana gelen sallanmayı veya avlanmayı önlemek için tasarlanmıştır. Peki, içerik oluşturucuları nasıl etkiler?

 

S5 II'nin teknolojisi, diğer mevcut modellerde olduğu gibi hem insanlar hem de hayvanlar için konvansiyonel sürekli AF ayarlarının yanı sıra konu takibini de destekler. Bununla birlikte, otomobilleri veya uçakları takip edememesi ve kuşları ve diğer hayvanları ayırt edememesi nedeniyle A7 IV ve EOS R6II kadar çağdaş rekabet kameraları kadar akıllı değil.

 

Neyse ki, sunduğu yetenekler bu modellerle karşılaştırılabilir. Konuları sorunsuz bir şekilde takip eder ve örneğin kameraya doğru yürürken çok az gecikme yaşar. Yüz ve göz algılama iyi, ancak kişi döndüğünde biraz zorlanıyor ve kameraya yakın değillerse bakışlarını takip edemiyor.

 

Yine de röportajlar, vlog'lar ve diğer senaryolar için konsantrasyonu güvenilir bir şekilde takip eder. En önemlisi, titreşim, avlanma ve sallanma ortadan kaldırıldı ve çoğu senaryoda S5 II'nin odaklanmasına güvenmenize izin verildi.

 

Bazı kullanıcıların yararlı bulabileceği bir uyarı var. YouTuber CameraOfChoice'a göre, aşama algılamalı Otomatik odaklama, tüm 4K ve 6K çözünürlüklerin yanı sıra 1080 25p'de iyi çalışıyor. Bununla birlikte, 10 bit 1080p 60 fps ve 120 fps çözünürlüklerin yanı sıra 3.3K 422/10L 25p'de kamera kontrast algılamalı AF'ye geçer. Daha fazla bilgi için Panasonic ile iletişime geçtim, ancak bu çözünürlükleri düzenli olarak kullanıyorsanız, yeni bir modele bakmanız gerekebilir.

 

Odaklanma zorluklarının çoğu çözüldüğünde, S5 II, diğer olağanüstü yetenekleri nedeniyle çok daha çekici bir vlog ve video kameradır.

 

Tüm sensör genişliğini kullanarak 30p'de 5,9K video veya 30 fps'ye kadar tam genişlikte süper örneklemeli 4K kaydedebilirsiniz. 60p 4K video da mümkündür, ancak bir APS-C kesme ve önemli ölçüde netlik kaybı gerektirir. S5 II ayrıca, tüm sensör genişliğini kullanarak 6K çözünürlüğe kadar 4:3 anamorfik video ve düzenlemesi ve sosyal medya formatlarında göndermesi daha kolay olan 3:2 "açık kapı" çekimi kaydedebilir.

 

Yalnızca ihtiyaç duyulduğunda devreye giren gelişmiş bir fanın varlığı nedeniyle, bu modların herhangi birinde (aşağıda) sıcaklıkla ilgili çok az zaman kısıtlaması vardır. 1080p 120 dahil olmak üzere 4K veya daha düşük herhangi bir videoda süre sınırı yoktur, ancak 6K 30 dakika ile sınırlıdır. Panasonic, kameralarını 105 Fahrenhayt dereceye varan sıcaklıklarda test eden tek üreticidir, bu nedenle çoğu müşterinin sorun yaşamaması gerekir.

 

Diğer Panasonic kameralarda olduğu gibi, dinamik aralığı artırmak için V-log ile 10 bit video çekilebilir ve V-Log'u izlemek artık her zamankinden daha kolay. Yalnızca normal bir Rec.709 çıktısını değil, aynı zamanda özel arama tablonuzu veya LUT'unuzu da gösterebilirsiniz. Bu LUT'ları son video çıktınız olarak bile kullanabilir, size sonsuz sayıda "görünüm" verebilir ve belki de post prodüksiyonda zaman kazanabilirsiniz.

 

En büyük video dezavantajı, düşük veri hızları (200 Mbps ve daha düşük) ve herhangi bir ProRes veya All-I dahili kayıt seçeneğinin olmamasıdır. Harici RAW yakalama da yoktur, ancak daha sonra 200 ABD doları karşılığında eklenebilir. Öte yandan, diğer ProRes codec bileşenleri, bir Atomos Ninja V/V+ veya Blackmagic Video Assist kaydediciye kaydedilebilir.

 

Bu bizi Panasonic'in S5 II ile tanıtılan yakında çıkacak olan S5 IIx'ine götürüyor. 2.200 dolara mal oluyor ve özellikler açısından neredeyse eşdeğer. Yinede, ek 200 $ karşılığında, yalnızca harici RAW video değil, aynı zamanda USB-C konektörü aracılığıyla harici bir SSD'ye ProRes yakalama elde edersiniz. Bu kadar faydalı bir işlev için bu kadar küçük bir fiyat farkı varken, birçok müşteri bu modeli beklemeyi tercih edebilir.

 

Bir başka harika yeni özellikde, GH6'dan miras kalan yükseltilmiş gövde içi stabilizasyondur. Dikey adım hareketini yumuşatmada artık S5'ten çok daha iyi, ancak hala bir yandan diğer yana yalpalama var. Ayrıca, kamera bir tripod üzerindeymiş gibi çekimleri kilitli tutarak, hareket etmenize gerek kalmayan elde tutulan bir video için bir "Boost IS" işlevi sunar. Gimbalinizin yerini alabilir mi? Gerçektende, bazı durumlarda, dikkatli bir şekilde çalışmanız gerekecek çünkü yine de bir gimbalın pürüzsüzlüğüyle eşleşemiyor.

 

Son derece net 4K 30p ve biraz daha az keskin 4K 60p ile video kalitesi olağanüstü. Kameradan çıkar çıkmaz gerçekçi ve hoş renkler, doğal görünen ten tonları. 10 bitlik V-log video, Nikon ve Sony sürümlerinden biraz daha az olan 14+ duraklık çok iyi bir dinamik aralığa sahiptir. Bu bana yaratıcı olmak veya fazla ve az pozlanmış görüntüleri ayarlamak için çok fazla hareket alanı sağladı.

 

Panasonic Dual Native ISO teknolojisi, S5'in düşük ışıkta iyi performans göstermesine yardımcı olur. Sony A7S III düzeyinde performans bekleyin, ancak Dual ISO teknolojisi 12.800 ve hatta 25.600'e kadar çıkan ISO değerlerinde kumlanmayı etkili bir şekilde bastırır. Bu ISO değerlerinde gölgeleri artırdığınızda parazit görürsünüz, ancak gren oldukça gerçekçi görünür. ISO 6400'ün altında, neredeyse çok az fark edilebilir gürültü var. Çift ISO, ISO 640 ve ISO 4000 için yapılandırıldığından, ISO 3200 yerine ISO 4000 kullanılması önerilir.

 

Panjur açısından, S5 II vasat bir performans sergiliyor. APS-C kırpma ile korkunç olmasa da, en çok 6K ve üst örneklemeli 4K ayarlarında belirgindir. Bence daha yüksek çözünürlüklü A7 IV'ten daha iyi ve kabaca Canon'un R6 II modeliyle aynı.

 

Ayrıca Panasonic, dalga biçimleri ve vektörskoplar gibi rakip kameralarda olmayan çeşitli video izleme araçları sağlar. Bu yetenekler, film profesyonelleri için son derece faydalıdır ve onlara mükemmel pozlama ve renk doğruluğu konusunda yardımcı olur. Ayrıca, daha önce de belirtildiği gibi, ayarları yapmak için ayrı bir hub'ın yanı sıra hat ve mikrofon girişleri sayesinde sesin üstesinden gelmek inanılmaz derecede kolaydır.

 

Çoğu insanın fotoğrafçılık için S5 II'yi satın alması pek olası değil, ancak bu açıdan fena değil. Mekanik deklanşör ile saniyede 7 kareye veya elektronik modda saniyede 30 kareye kadar seri çekim yapabilir. Tam 6 saniyelik kesintisiz 30 fps seri çekim ile kısmadan önce 200 RAW fotoğrafa izin veren arabellek oldukça olağanüstü.

 

Bu hızlarda, R6 II ve A7 IV'teki AF sistemleri kadar hızlı veya hassas olmasada, otomatik odaklama çoğunlukla açık kalır. Video otofokus gibi fotoğraf otofokus, Sony'nin A7 IV'ü kadar sofistike veya konulara karşı dayanıklı değildir. Bununla birlikte, önceki modelin kontrast algılamalı AF'sinden çok daha üstün ve çağdaş Nikon ve Fujifilm AF sistemleriyle aynı seviyede.

 

Hızlı elektrikli patlama hızlarına rağmen, S5 II'nin spor kamerası olarak kullanımı sınırlıdır. APS-C modunda kullanmazsanız, döner deklanşör hızlı hareket eden nesnelere sahip resimleri etkiler. Bir ihtimal var ama çözünürlüğü yarıya indiriyor.

 

Videoyu ne kadar etkili bir şekilde işlediği göz önüne alındığında, görüntü sabitleme teknolojisi fotoğrafları kolaylıkla işler. Her şeyi o kadar sıkı tutuyor ki, çeyrek saniye veya daha kısa sürede fotoğraf çekebildim ve yine de net fotoğraflar elde ettim.

 

Aşama algılamalı piksellere sahip bir sensöre geçilmesine rağmen, görüntü kalitesi azalmadı ve dinamik aralık yalnızca Sony ve Nikon modellerinin gerisinde kaldı. JPEG'ler, gürültü azaltma ve keskinliğin yanı sıra doğal renkler ve cilt tonlarının sağlam bir karışımını sağlar. Daha fazla kontrol istiyorsanız, RAW fotoğraflar dinamik aralığı artırır, böylece vurguları geri çekebilir veya gölgelere dalabilirsiniz.

 

ISO 6400'e kadar çok az gürültü, ISO 12800'de çok rahatsız edici bir şey yok ve gölgeleri çok fazla kaldırmaya çalışmadığınızı varsayarsak ISO 25600'de fena çekimlerle düşük ışıkta da başarılı. Bundan sonra, özellikle renk greni çok sert olabilir.

 

Wrap-up

 

Panasonic'in S5 II'si mükemmel bir full-frame vlog ve video kamera alternatifi ve odaklama özelliği rakip kameralarla nihayet rekabet edebiliyor. Ayrıca, özellikle video çekenler için 2.000 $'lık çok iyi bir değer teklifi.

 

Başlıca rakipleri Sony A7 IV ve Canon EOS R6 II'dir. Her iki kamera da fotoğrafçılık için daha iyidir, ancak yerleşik izleme yetenekleri ve gelişmiş sabitleme sayesinde S5 II video, özellikle vlog için çok daha üstündür. Fotoğraf ve video araçlarının daha iyi bir kombinasyonunu istiyorsanız, Fujifilm'in 2.000 $'lık 40 megapiksellik X-H2'si en iyi alternatiftir.(bir APS-C sensörüne inmekte sakınca görmediğinizi varsayarsak.)

 

Gerçekte, S5 II'nin ana rakibi yaklaşan S5 IIx olabilir. 2.000$ ödeyen pek çok kişinin ProRes SSD kaydı gibi şeyler için fazladan 200$ yatırmaktan çekinmeyeceğini iddia ediyorum. Herhalükarda, Panasonic'in GH5'ten bu yana en iyi vlog kamerası ve birçok video yapımcısının istek listesinin başında yer almalı.