'Octopath Traveler 2' İncelemesi

20/02/2023 09:17 - 162
'Octopath Traveler 2' İncelemesi

Octopath Traveler 2, başka bir steampunk fantezi ortamında geçen retro tarzı bir rol yapma oyunudur. Square Enix, bu devam filmi ile sıra tabanlı RPG'de devrim yaratmıyor ancak orijinalin bazı kusurlarını geliştiriyor ve hafif bir şekilde düzeltiyor.

 

Yeni dövüş dinamikleri ve manevralarının yanı sıra iyi kullanılmış bir gece gündüz oyun sistemi ve sekiz anlatıyı birbirine bağlamayı amaçlayan ortak hikâyeler var. Bununla birlikte, yine de sıradan bir tanesidir. Final Fantasy XV, bir yolculuğa çıkan en yakın dört arkadaşsa, Octopath Traveler 2 daha çok bir Uber Pool araba paylaşımına benzer. Samimi küçük bir sohbet olsada, sekiz karakter arasında yeterince gerçek bir ilişki yok.

 

Octopath Traveler 2'de herhangi bir teknolojik veya estetik geliştirme yoktur. Hem karakterlerde hem de manzaralarda biraz daha derinlik var gibi görünse de bir açıklık getirmem gerekiyor hala güzel bir oyun. Cazibenin bir kısmı, bunun gibi oyunların 16- ve 32-bit oyunların anılarını uyandırma biçiminden kaynaklanıyor.

 

Ancak bu serinin arkasındaki ekip, ölçeği biraz daha deneyebileceklerini keşfetti. Bu bir SNES değil, Nintendo Switch. Karakterler, savaşçı Hikari'nin ilk sahnelerinden bazılarında çölde savaşan 40 kadar kişilik bir grubun yanından hızla geçerler. Acquire ve Team Asano da sinematik dizilerin sayısını artırdı. Kameralar, karakterleriniz uçurum kenarlarını düşünürken veya şiddet yanlısı ebeveynlerini öldürmek zorunda kalırken dışarı ve etrafa bakacak.

 

OP2, istemeden de olsa ortak bir yolculukta olduğunuz izlenimini iletmeye çalışır. Ana karakterinizi seçtikten sonra diğer gezginlerle tanışacaksınız. Seyahatlerinin beş bölümünü de bitirene kadar grubunuz içinde 'kilitli' olacaklar daha sonra, size köken anlatılarını oynama veya yerel bir barda ona geri dönme seçeneğini sunacak.

 

İki karakterin ara sıra birkaç sahneyi birlikte geçirebileceği "paylaşılan hikayeler" adı verilen küçük şaka bileşenleri olacaktır. Sık sık hikayeleri birbirine bağlarlar ve bazı faydalar sağlarlar. Yinede, çok alışılmadık bir dokunuş olacak ve bunun dünyayı çeşitli felaketlerden kurtarmak için birlikte çalışan bir grup kahraman olduğu veya dünya çapında bir dans sansasyonu haline geldiği hissini vermek için yeterli değil.

 

Bilgin Osvald, karısını ve çocuklarını öldürmekle suçlanarak hapishanede yolculuğuna başlar. O, element saldırılarından oluşan bir cephaneliğe sahip, bu oyunda fiilen kara büyücü. Bununla birlikte, acımasız geçmişi göz önüne alındığında, rota eylemleri kasabalarda ve genellikle dövüşlerin dışında oynanamayan insanlarla beceriler ve etkileşimler normal kara büyücü nitelikleriniz değildir. Biri, NPC'lerden bilgi toplamanın tehlikeli bir yöntemi olan incelemeler, diğeri ise karşılaştığınız hemen hemen tüm NPC'lerle savaşmanıza ve kazanırsanız mallarını çalmanıza izin veren bir kupa.

 

Yine de sekiz karakterle, birçok rota eylemi örtüşüyor. Bir ürün uzmanı ve eczacı olan Castti, inceleme yaparak elde edebileceğiniz bilgilerin aynısını isteyebilir. Sadece yeterli düzeyde olması gerekir ancak hırsız Throne, gün boyunca çalabilir ve kavga etmek zorunda kalmadan bir gaspçıyla aynı sonuçları alabilir.

 

Bu güçlerle birlikte her karakter, ikincil sınıfların kilidini açtıktan sonra bile başkalarının kullanamayacağı dövüş yetenekleri veya pasif yetenekler sağlayan benzersiz bir yetenekle başlar.

 

Orijinali gibi dövüş sistemi, iş pozisyonları arasında geçiş yapabildiğinizde kendi haline gelir. Ancak bunu yapmak için, kilidini açmak üzere her işin loncasını bulmanız gerekir. Bazılarının yerini bulmak kolay. Yanlışlıkla iki gizli mesleği keşfettim diğerleri şu anda bile benden kaçmaya devam ediyor, oyuna 60 saat sonra, grubum yaklaşık 60. Seviyedeyken. Nereye gittin Avcı Loncası?

 

Ahtapot Gezgini 2'nin sekiz anlatısını selefinden farklı olarak ayırt etmek için daha fazla çaba harcandı. Bir küfür avcısı/gizem çözücü olarak çalışan rahip Temenos'un olay yeri bilmecelerini çözmeye çalıştığı birkaç sekansı var. Tam olarak Phoenix Wright değil, tüm ipuçları parıldayarak onlara yaklaşmanızı bekliyor, ancak bölümleri diğerlerinden ayırmaya yardımcı oluyor.

 

Benzer şekilde, tüccar Partitio'nun tuhaf bir K-draması gibi hissettiren bir planı var, çünkü bu girişimci düşmanlarla arkadaş oluyor ve anlaşmalar yaparak dünyayı geziyor. Son anlaşmasının yapıldığı, gemilere atladığı ve muhtemelen unuttuğunuz birkaç yan karakteri ziyaret ettiği alışılmadık derecede garip bir montaj alıyor.

 

Bahsedilen Castii, oyuna hafıza kaybıyla başlar ve karakterlerin çoğunun ortak olduğu bir şey varsa, o da çoğunun güvenilmez anlatıcı olduğu izlenimidir. Dansçı Agnea ve avcı Ochette oyuncu kadrosunu tamamlıyor. (Sekiz kişinin hepsi de herkesle aynı fikirde olacak mı?)

 

Sekiz karakterin son bölümlerinin her biri bile yalnızca birkaç şaka anıyla sonuçlanır. Şimdi her karakter için son bölümler üzerinde çalışıyorum ve OP1 gibi bir şeyse, bu büyük olasılıkla uygun bir son bölge, zindan ve canavar açacaktır. Bu noktada, tüm fikirlerin ve hikayelerin tatmin edici bir şekilde bir araya geleceğinden şüpheliyim. Bir gölgeye dair bazı imalar var ama bu tüm RPG'lerin %90'ı için geçerli.

 

Dövüş dinamikleri son oyundakiyle aynı. Elemental ve silah zayıflıklarını kullanarak düşmanın savunmasını aşmaya çalışıyorsunuz. Onları kırarsanız ya saldırmayı bırakırlar ya da şarjı yüksek hasar yeteneklerine sıfırlarlar. Bu da daha fazla hasar vermenizi ya da dikkatli bir şekilde iyileşmenizi ve dövüşün bir sonraki aşamasına hazırlanmanızı sağlar. Çatışma ilerledikçe saldırıları artırabilecek, hasarı artırabilecek veya güçlendirme büyülerinin ve diğer nimetlerin süresini uzatabileceksiniz.

 

Devam oyunu, her karaktere özgü, sınırları aşan süper saldırılar olan gizli yetenekler içerir. Bazıları aynı anda iki eylem gerçekleştirebilirken, diğerleri daha fazla hasar verebilir veya büyüleri ve fiziksel saldırıları güçlendirebilir. En sevdiğim karakterleri bu şekilde keşfettim ve kadroda daha uzun süre oyalanıyor gibi göründüler.

 

Gündüz ve gece tüm oyunu etkiler ve neyse ki dövüş dışında kullanabileceğiniz basit bir tetik düğmesidir. Karakterlere bağlı olarak geceleri savaşmanın avantajları vardır. Throne ve Temenos, gece karşılaşmalarının başlangıcında debuff'lar ve bonuslar sağlıyor ancak görünen o ki, dövüşler genellikle gündüz saatlerinden daha zor.

 

Ayrıca günün saatine bağlı olarak çeşitli düşmanlarla karşılaşacaksınız. Bu geçiş ayrıca NPC'leri şehir etrafında kaydıracak veya tamamen yok olmalarına neden olacaktır. Müzik ayrıca iki aşama arasında ustaca geçiş yapıyor ki bu harika bir dokunuş. OP2'nin müziği, senfonik şarkılar ve çok sayıda savaş temalı solucanlar dahil olmak üzere bir kez daha rafine edildi.

 

OP2, çok sayıda doğrusal olmayan olay örgüsü olasılığı ve bölümler arasında hepsini parçalamaya yetecek kadar çeşitlilikle önceki oyunun erdemlerini genişletiyor. Bununla birlikte, seyahatler ve anlattıkları hikayeler arasında hala bir tutarlılık eksikliği var.