Epic, 'Fortnite' satın alma gelirinin yüzde 40'ını yaratıcılarla paylaşacak
Tutarlı bir gelir akışı vaadi, Epic Games'in ek ısmarlama Fortnite adalarının oluşturulmasını teşvik etmeye yönelik en son stratejisidir.
İşletme, Epic de dahil olmak üzere sanatçılara, gerçek parayla yapılan işlemlerin çoğundan elde edilen net gelirin %40'ını orantılı olarak sağlayacak bir Yaratıcı Ekonomi 2.0 yöntemini uygulamaya koydu.
Adanız özellikle çok seviliyorsa veya ziyaretçilerin geri gelmesini sağlıyorsa, Item Shop harcamalarından ve ilgili işlemlerden daha yüksek bir pay alırsınız.
Bu noktaya kadar, Fortnite yapımcıları yüzde beş satış kesintisi elde etmek için hayranlarla benzersiz kodlar değiş tokuş etmek zorundaydı.
Bu arada böyle bir strateji, yalnızca katılımcılar kodun farkındaysa etkiliydi. Sonuç olarak, bazı tasarımcılar, düzenli canlı yayın reklamcılığı ve hatta adaların oluşturulması gibi agresif kod pazarlama yöntemlerine başvurdu.
İçerik oluşturucular bir portal kullanarak Ekonomi 2.0'a katılabilir. 21 Nisan'da veya öncesinde mevcut adalara katılanlar, o günden itibaren katılım için ödeme alacaklar.
Hak kazanmak için yalnızca 18 yaşında olmanız ve Fortnite hesaplarınızın en az 90 günlük olması gerekir. İşletmeler de başvurabilir.
Duyuru, Epic Games'in Fortnite'ın Unreal Engine için ücretsiz bir genel beta sürümünü başlatmasıyla aynı zamana denk geliyor.
Adından da anlaşılacağı gibi, nihai olarak adaların, oyunların ve atıcı içindeki diğer deneyimlerin tasarımcılarına Unreal Engine 5'in özelliklerinin çoğuna erişim sağlayacaktır.
Haritalar, çevredeki alan ve oyun mekaniği düzenlenebilir. Gerçekte, bunun daha belirgin (ve iyi yürütülen) üçüncü taraf girişimleriyle sonuçlanması gerekir.
Ödüllere geçiş beklenmedik bir durum değil. 2020 ve 2021'de zirve yaptığından beri Activeplayer.io, Fortnite'ın aylık ortalama oyuncu sayısının giderek azaldığını bildiriyor.
Epic, popüler adalar yaratanları ödüllendirirse Ekonomi 2.0'dan yararlanabilir. Bazı açılardan bu, Roblox'un rakiplerini savuşturmakla da ilgili.
Epic'in kararı, daha genç tüketicileri çekmek için rakip platformda adalar oluşturan işletmeleri ve oyuncuları elinde tutabilir.